Фіолетовий острів-інсталяція став магнітом для туристів

Текст: Марія Старікова
Обкладинка: Shinan County

У світі нараховується чимало монохромних місць – таких, що складаються переважно з відтінків одного кольору. А що до міст? Чи багато ви знаєте селищ і мегаполісів, пофарбованих лише у рожевий або жовтий?

У Південній Кореї є таке. Власне, це два острови – Банвол (Banwol ) і Бакджі (Bakji). Разом вони відомі як Фіолетове місто (Violet Island), Пурпурове місто (Purple Island) або Місто напівмісяця (Half-moon island). Нині це одна із популярних «інстаграмних» локацій та справжня знахідка для тих, хто втомився від різнобарв’я, прагне чогось нового і незвичайного.

За даними The Sun, перетворити острови на туристичну локацію місцева влада вирішила у 2015 році. Цей колір з-поміж багатьох інших обрали через дзвіночки, які ростуть по всій Південній Кореї. Згодом з’явилися й інші рослини, що мають фіолетове забарвлення: лаванда, айстри, магнолії, відповідних відтінків овочі – фермери тепер вирощують тут кольрабі та буряк.

Пурпуровий рай знаходиться в окрузі Sinan-gun, у Південній провінції Чолла. Аби потрапити сюди, потрібно зі столиці (Сеул) приїхати до селища (Анджва) та сісти на автобус. Відшукати його не складно: на маршрут вказує великий напис «Purple Island», а сам транспорт пофарбований у пурпуровий. Дорога займає 6-10 годин.

Скористайтеся KTX (Korea Train eXpress). Зі станцій метро Seoul Station і Yongsan Station ходить експрес-автобус до станції Mokpo. Звідти на таксі можна потрапити до порту Doori і придбати квиток до острова, вартість якого обійдеться в 3 000 вон (~ 85 грн). Безкоштовно на Purple Island може потрапити кожен, хто одягнений у вбрання однойменного кольору; його також можна орендувати, щоб зробити тематичні світлини. Вартість вхідного квитка станом на 2021 рік становила 3 000 вон ( ~ 85 грн) за дорослого, 2 000 вон ( ~ 57 грн) за підлітка і 1 000 вон (~ 29 грн) за дитину.

Примітка: для безкоштовного візиту ваш одяг не мусить бути повністю фіолетовим. Достатньо парасольки або головного убору.

У природі така палітра, як і сам колір, зустрічається вкрай рідко. Тому, що фіолетовий – другорядний доповняльний колір, який виникає завдяки поєднанню синього та червоного. В минулому, коли ще не існувало сучасного спектру, його розуміли як різновид чорного: в середньовічній латині могли позначати1 словом subniger («напів-чорний») і асоціювали зі скорботою та каяттям. Наприкінці Сердньовіччя він знаходився між чорним і синім, а в другій половині XVII століття, коли Ньютон виявив дисперсію (розсіювання) світла у спектрі (білого променя на кольорові), фіолетовий нарешті став між червоним і синім.

У фінікійську епоху2 (1500-300 рр. до н.е.), аби отримати 1 грамм фіолетового барвнику, потрібно було використати близько 10 тисяч молюсків особливого виду. Темно-фіолетовий слиз діставали з мушлі та залишали сушитися на сонці. Лише у XIX столітті3 вдалося створити синтетичні пурпорові барвники: вони були дешевші і швидко замінили натуральний, що був дорогим і клопітким у видобуванні. Дизайнери, стилісти, митці, які шукають чогось нового або провокаційного, знаходять у ньому відповіді та натхнення.

Сьогодні фіолетовий колір символізує4 індивідуалізм, загадковість та магію. Деяким людям він здається заспокійливим, в той час як інші вважають, що у великій кількості він може викликати занепокоєння. З погляду хімії він нестабільний як у фарбуванні, так і в живописі. Що цікаво: фіолетовий колір часто сприймають за штучно створений (не безпідставно, адже сьогодні штучні барвники також переважають над природними), в той час як фіолетовий острів у Кореї – це штучно створена локація.

Значення будь-яких відтінків має соціальний характер; воно змінюється разом із тим, як змінюються масові настрої. Тож, якщо в минулому фіолетовий колір асоціювали зі скорботою, то зараз у країнах Азії він поступово набуває іншого сенсу, зокрема – любові та підтримки5.

Усі 400 будівель та 28 000 метрів квадратних були перефарбовані у фіолетовий колір, а для туристів збудували готель, ресторани, фотозони, прокат велосипедів і навіть відремонтували міст, що з’єднує два острови. З 2015 року в острів було інвестовано 4,8 мільярда вон. За даними окружного управління, з моменту офіційного старту у 2019 році кампанія залучила понад 487 000 осіб. Повідомляється, що через ізоляцію країни внаслідок пандемії COVID-19 це місце масово відвідували як гості, так і жителі Кореї.

Разом на цих двох островах постійно проживає трохи більше, ніж 100 людей. Ресторани пропонують фіолетовий рис; іншу їжу подають на фіолетових тарілках. Відвідувачі можуть посидіти на пурпурових лавках, розглядаючи прикраси різних відтінків: бузковий, ліловий, індиго. Вздовж океану простягнулися доріжки (~ 6,2 км) для пішоходів, фіолетових автівок і велосипедів, які можна орендувати. Також тут можна залишитися на ніч у фіолетовому будиночку; прогулятися по мосту Angel Bridge, що підсвічений спеціальними ліхтарями, тому ввечері він гарно мерехтить, а сонце сідяє за “фіолетовий” обрій. За нагоди можна також піднятися на гору Mount Eoggae, висота якої становить 201 метр – з неї відкривається мальовничий вид на всю локацію.

Ось так невеличкі затишні острови перетворили на інсталяцію, їхніх мешканців залучили до великої авантюри, яка підвищила внутрішній і зовнішній туризм, а шматок на мапі зафарбували в єдиний колір.

Коментарі та джерела інформації:

  1. Michel Pastoureau, «The colours of our memories».
  2. Bryan Peterson, Susana Heide Schellenberg, «Understanding Color in Photography».
  3. Bryan Peterson, Susana Heide Schellenberg, «Understanding Color in Photography»
  4. Висновки з досліджень ресурсу The News&Culture.
  5. Фраза “I purple you”, поширена в поп-культурі Kim Taehyung, виражає любов і підтримку.