Серія робіт At the Pink Planet («На Рожевій планеті») одеського фотографа Євгена Самученка потрапила у категорію «професійні фото» в щорічному конкурсі Sony World Photo Awards 2020.
Світлини відзначили організатори – Всесвітня організація фотографії. Цього року було подано 135 000 знімків із 163 країн. На фотографіях Євгена зображені соляні озера (Херсонщина) – неймовірне сезонне видовище, точно відслідкувати яке досить непросто: воно раптове та короткочасне.
«Коли вперше бачиш рожеві озера, виникає враження, що дивишся на іншу планету. Влітку мікроскопічні водорості змушують воду змінити колір. Я використав дрон, щоб передати атмосферу цього незвичайного місця»
Наша команда – The News&Culture – зустрілася з Євгеном 22 вересня на виставці «Хто, як не Ви?» в Ornament Art Space. Організатор заходу – український журнал «Культурний тренд».
Євген тричі виїздив на озера, щоб відобразити свою рожеву планету: в серпні та у вересні 2019 року. Загалом дві локації – район села Григорівка, Херсонська область, і район Арбатська стрілка. Однак усіх охочих побачити це диво митець застереджає: сезон цвітіння водоростей нестабільний, може триматися тиждень, може кілька, а може й усього пару днів. Існує секрет: чим спекотніше – тим вищий шанс приїхати й застати воду неймовірного кольору: червоного, рожевого, помаранчевого.
«Цього року також порожевів мій улюблений Куяльник (Одеса). Він на тиждень став дуже рожевим, дуже класним. Першим дощем все це змило. Причина пігментації – та ж сама водорість, мікроскопічна, вона виділяє бета-каротин»
Задумка серії – традиційно – народилася в процесі зйомки. Насамперед, фотограф був дуже вражений тим, що вода рожева.
«Як? Чому вода рожева? Так не буває! Я задавав собі ці питання, а потім раптом усвідомив, що таким чином сам себе обмежую. Чому не буває? Я ж бачу її. Той момент був дуже відчутним. І мені захотілося зняти проєкт, який я відчув. Шаблонність мислення, вихід за власні межі. Чому вода не може бути рожевою? Це стало своєрідним триґером, який захотілося показати іншим»
Всі роботи із серії – НЕ постановка. Випадкові люди і ситуації, стихійні кадри. Зйомка здійснювалася за допомогою дрона.
«Можливо, я доповню цей проєкт, адже мені хочеться чогось тактильнішого. Хочеться додати руки з цією водою, сіль на них, додати почуттів. Взагалі, проєкт поділяється на кілька основних категорій: типологія, фотоісторія, відчуття»
Фотографії Євгена, українські соляні озера, рожева вода – все це настільки вразило глядачів, що небайдужими лишилися й провідні світові редактори. Так, світлина озера на Херсонщині з’явилася на розвороті друкованого британського журналу про подорожі National Geographic Traveller. Вау!